Followers

Sunday, October 30, 2011

brg2 baby utk sng travel


ummi dan adam..hehe mkn lolipop sme2 at dinner smklbm di mega hotel..
hr tu ada kwn tnye kenapa baby kne ada botol lbh dr 2 botol
sedangkan bukan xbole basuh dan guna smula
hehehe so aku rs nak cter tajuk ni la hr ni

actually adam ada 6 botol kat umah
dan 4 botol kat umah pengasuh dia
hehe byk kan..tp ada je kwn aku yg lg byk btol dia guna
hehe so knape msti byk botol utk sorg anak??

sbbnye senang kalo nak travel or nak g mana2
dan senang jgk kalo waktu mlm
sbb apa aku ckp sng??
sbbnye ialah kalo travel sng la xyah 2-3x nak berenti
basuh botol then lambat buat susu
apa yg slalu aku wat ialah
setiap kali kuar g shopping or g travel mana2 pun la
aku akan bw at least 3 botol susu
yg dah siap di isi dgn air masak sejuk
contohnye cam adam slalu minum 7aun setiap kali minum
so dlm setiap botol susu tu aku akan isi siap2 5 aun air
2 aun lagi utk diisi air panas
susu jgn letak siap2
sbb kan skrg ni dh senang ada bekas yg kita isi dan sukat siap2 susu tu
so aku bl yg ada 4 space utk isi susu



so stiap kali nak kuar aku just bw
air panas,3 btol susu yg siap diisi air masak sejuk
bekas susu yg ada 4 space,pampers,set mandian dan lotion,
tuala kecik,baju 2 helai..
haha mcm byk kan...tp muat je dlm 1 beg..
so stiap kali kuar or nak travel blk kg ke mmg aku bw beg tu je
naik flight or dlm kete
sng bukan apa bdk2 kecik ni kdg2 xtentu dia dia berak
so kne tukar pampers,kdg2 kalo travel jauh cam dr miri-kl slalu kalo
transit nak blk kdh or phg kne mandikan dia dlu kat airport
so sng kan brg smua dah ada dlm 1 beg
xpyh nak cari2 dh
nak mandi sng,nak wat susu pun sng



nnti aku tunjuk gmbar camne aku smpan benda2 tu smua ek
aku bli beg ni kat queensbay mall penang
harga rsnye rm120 xsalah aku
beg ni mmg khas utk bw brg baby
sbb dlm dia ada space utk letk termos air panas,
space utk letak bju2
dan dpt pcuma tempat alas kalo nak tukar pampers baby
so rsnye berbaloi kot
beg tu ala2 cam beg laptop sbb keras kat dpn
sng utk digalas dan termos air pns bole stand xde la terbaring
takut tertumpah plak air tu..


hehe itulah rupa beg yg aku ckp td..hehe
dlu ms adam 5 bulan aku start guna beg tu
sbb nak nak bw g mana2
tp slalu kalo kuar g miri
aku tggal je beg tu dlm kete
kalo bw dia naik stroller
aku slalu bw lg 1 beg kecik yg sng di bw msuk
kat bwh stroller tu
beg td pun bole je bw g shopping complex
tp cam berat je
so tggal dlm kete
beg yg kecik ni slalu aku bw susu yg dh siap dibancuh
pampers,wet tisu,air kotak dutch lady kids/vitagen
dan 1 kotak kecik conflake or coco crunch or biskut or kismis
so kalo adam ngamuk aku bg je benda2 tu utk mkn

mlm2 pun sme..husband aku slalu tugas dia wat susu time anak jga mlm2
so b4 tdur dia akan prepare brg2 adam
dia akan isi air masak sejuk dlm 3 botol,susu dlm bekas yg ada space siap2 tu
dan air pns dlm termos..
buka apa sng mlm2 kalo adam jga nak susu cpt dia wat susu
xyah terkejar2 nak kuar blk ambk air pns lg
dlu ms kecik2 2-3x jgak adam bgun minum susu
skrg 1x je tu pun kalo dia nak bgun la..
kdg2 tdo trus smpai pg je sbb lth sgt main hehe

hehe so harap2 pkongsian ni dpt dikongsi bersama
happy travelling!!
xsbrnye lg 3 mggu nak blk kg
huhu lg 2 mggu my student akan ambk spm..
so mggu ni akan bekerja keras utk wat kelas tmbahan
utk anak2 muridku..hehe




No comments:

Post a Comment